Reklamační řád
Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád je vypracován v souladu se zák. č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a se zák. č. 364/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, a vztahuje se na veškeré spotřební zboží, jak nové, tak použité, zakoupené v prodejně Mistři Zastavárny, Komunardů 1047/17, Praha 7.
- Prodávající společnost : Mistři Zastavárny s.r.o., IČO: 071 40 967, se sídlem Praha 7, Komunardů 1047/17, Holešovice, 170 00 Praha 7, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka C 295308.
Uplatnění práv z vad
- Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u nového spotřebního zboží, v době do 24 měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající neodpovídá za opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
- Jde-li o zboží použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím, a práva z vadného plnění zaniknou, nebyla-li uplatněna do 12 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím.
- Právo z vady se nevztahuje na vady způsobené nevhodným užíváním zboží kupujícím, zejména a) užitím zboží v rozporu s návodem ke zboží, b) mechanickým poškozením zboží, např. pád zboží, vystavení tlaku apod., c) neoprávněným nebo neodborným zásahem do zboží, chybnou a neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží, d) použitím a/ nebo skladováním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem pro zboží určeno, e) použitím nevhodných a nedoporučených baterií a jiných zdrojů energie, elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje), f) poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.
- Kupující dále nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Výše uvedené neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, mezi kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány.
- Porušením ochranné pečeti, sériového čísla nebo informativní nálepky se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace.
- Reklamaci (uplatnění práv z vad) rozhodne prodávající hned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se kupující a prodávající nedohodnou jinak. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemně písemné zamítnutí reklamace.
- Reklamace se vyřizují vždy v prodejně kde bylo zboží, které je předmětem reklamace, zákazníkem zakoupeno.
Vyřízení reklamace
- Kupující je vždy oprávněn odstoupit od smlouvy v případě uplatnění práva z vadného plnění ve lhůtě 7 kalendářních dnů od převzetí zboží, tj. pokud se ve lhůtě 7 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží vyskytnou jakékoliv vady zboží, které snižují možnost využití a upotřebení věci, nebo ji jinak znehodnocují. V takovém případě bude kupujícímu vrácena kupní cena v plné výši oproti vrácení zboží prodávajícímu.
- Kupující dále může požadovat vyřízení reklamace v závislosti na tom, zda vadné plnění představuje podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy a zda je vada odstranitelná či neodstranitelná způsobem v souladu se zákonem, tj.
- a) dodáním nového zboží bez vad (výměna zboží), pokud to není vzhledem k povaze zboží nepřiměřené. V případě koupě použitého zboží má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu,
- b) výměnou součásti zboží, pokud se vada týká pouze součásti zboží a je-li to možné. V případě koupě použitého zboží má kupující místo práva na výměnu součásti zboží právo na přiměřenou slevu,
- c) bezplatným odstraněním vady opravou věci,
- d) poskytnutím přiměřené slevy,
- e) odstoupením od smlouvy, pokud výše uvedené není možné.
- Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo z vadného plnění si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu poté. Provedenou volbu nelze měnit bez souhlasu prodávajícího.
- Po vyřízení oprávněné reklamace se lhůta pro uplatnění práva z vad prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
- Další práva kupujícího, která se vážou ke koupi zboží, nejsou dotčena.
Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti 1.08.2018.